R E K L A M A Č N Ý P O R I A D O K
spoločnosti MIPA Autolack, s.r.o., pre spotrebiteľov v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona o alternatívnom riešení sporov a ostatných príslušných platných právnych predpisov.
Tento reklamačný poriadok obchodnej spoločnosti MIPA Autolack, s.r.o., so sídlom Hraničná 3586/26, 058 01 Poprad, IČO : 36 481 751, zapísanej v Obchodnom registri vedenom pri Okresnom súde Prešov, v odd. Sro, vo vl. č. 13715/P, slúži pre riešenie vzťahov medzi dodávateľom a spotrebiteľom, pri uplatňovaní reklamácii v zmysle ustanovení Zák. č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, Zák. č. 108/2024 Z.z., zákona o ochrane spotrebiteľa a Zák. č. 391/2015 Z.z., zákona o alternatívnom riešení sporov zo spotrebiteľských zmlúv.
Čl. I.
Všeobecné ustanovenia.
1. Dodávateľ a spotrebiteľ zhodne konštatujú, že ustanovenia tohto reklamačného poriadku majú prednosť pred príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona o spotrebiteľskom riešení sporov zo spotrebiteľských zmlúv a inými právnymi predpismi, s výnimkou uplatnenia kogentných noriem z týchto právnych predpisov.
2. Spotrebiteľ súhlasí so záručnými a reklamačnými podmienkami dodávateľa dňom potvrdenia jeho objednávky dodávateľovi.
Čl. II.
Zodpovednosť za vady.
1. Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí spotrebiteľom od dodávateľa, a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
2. Všeobecná záručná doba na predaný tovar je v dĺžke minimálne 24 mesiacov. V prípadoch, kedy samotná povaha tovaru predurčuje jeho rýchle opotrebenie a neumožňuje tovar dlhšie užívať (napr. spotrebovanie tovaru), zo samotnej povahy tohto tovaru nie je možné na takýto druh tovaru uplatniť záručnú dobu v trvaní prvej vety tohto odst.
3. Dodávateľ v záručnom liste vydanom spotrebiteľovi môže poskytnúť záruku nad rámec všeobecnej záručnej doby, pričom podmienky a rozsah záruky uvedie v záručnom liste.
4. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom. Ak má zakúpený tovar do prevádzky zaviesť tretia osoba, začne záručná doba plynúť až dňom uvedenia tovaru do prevádzky, ak spotrebiteľ objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do 3 týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie tejto služby potrebnú spoluprácu.
5. Do záručnej doby sa nezapočítava doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď spotrebiteľ po vybavení reklamácie bol povinný vec prevziať. Ak dôjde k výmene tovaru, alebo jeho časti za nový tovar, alebo jeho časť, začne plynúť nová záručná doba dňom prevzatia nového tovaru alebo jeho časti.
6. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
7. Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na vady tovaru vzniknuté používaním tovaru v nevhodných prevádzkových podmienkach, nadmerným zaťažovaním tovaru alebo používaním tovaru spôsobom, ktorý je v rozpore s dokumentáciou, návodom na jeho použitie, neodbornou obsluhou či zanedbanou starostlivosťou o tovar a tiež vyššou mocou a meteorologickými vplyvmi.
Čl. III.
Spôsob vybavenia reklamácie.
1. Spotrebiteľ si uplatňuje právo na opravu zakúpeného tovaru v sídle – mieste podnikania dodávateľa. Ak je v záručnom liste alebo zozname záručných stredísk uvedená tretia osoba určená na opravu takéhoto tovaru, spotrebiteľ si takéto právo uplatní v tomto stredisku.
2. Ostatné práva zo zodpovednosti za vady tovaru, t. j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy a právo na primeranú zľavu si spotrebiteľ uplatní v sídle – mieste podnikania dodávateľa.
3. Spotrebiteľ je povinný vady tovaru u dodávateľa bez zbytočného odkladu, inak právo spotrebiteľa na bezplatné odstránenie vady tovaru zaniká. V mieste určenom na prijímanie reklamácií je dodávateľ povinný zabezpečiť osobu poverenú na vybavovanie reklamácií.
MIESTO UPLATNENIA REKLAMÁCIE:
MIPA Autolack, s.r.o
Hraničná 3586/26
058 01 Poprad
KONTAKTNÝ E-MAIL PRE REKLAMÁCIU: mipa@autolack.sk
TELEFÓNNE ČÍSLO: +421 905 603 205
4. Pri predkladaní tovaru na reklamáciu je spotrebiteľ povinný predložiť doklad o kúpe tovaru a prípadne inú dokumentáciu súvisiacu s kúpou tovaru (záručný list, návod na použitie a pod.), prípadne iným spôsobom preukázať, že tovar bol zakúpený u dodávateľa.
5. Dodávateľ, resp. záručné stredisko vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie – v písomnej forme, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru a poučiť spotrebiteľa o jeho právach. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady tovaru uvedené v potvrdení o uplatnení reklamácie.
6. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré zo svojich práv v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka si uplatní, dodávateľ alebo záručné stredisko je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania a v odôvodnených prípadoch, najmä ak to vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní od začiatku reklamačného konania. Reklamačné konanie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia si reklamácie spotrebiteľom. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie je dodávateľ povinný informovať spotrebiteľa tak, aby preukázateľne došlo k doručeniu tejto informácie spotrebiteľovi.
7. Spotrebiteľ nemá právo uplatniť záruku na vady tovaru, na ktoré bol pri uzatváraní kúpnej zmluvy dodávateľom upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých kúpna zmluva bola uzavretá, musel vedieť.
8. Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, má spotrebiteľ právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje dodávateľ alebo záručné stredisko, a títo sú povinní vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú odstrániť nie je možné, a ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru ako tovaru bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Spotrebiteľ má právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ale spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
9. Dodávateľ si vyhradzuje právo nahradiť chybný tovar iným obdobným tovarom s porovnateľnými technickými parametrami.
10. Akékoľvek prepravné náklady súvisiace s uplatnením si reklamácie u dodávateľa resp. záručného strediska znáša spotrebiteľ, ak nie je dohodnuté inak. V prípade oprávnenej reklamácie znáša náklady s prepravou opraveného tovaru dodávateľ resp. záručné stredisko. Ak sa v zmysle príslušných zákonných ustanovení nejedná o reklamáciu, znáša náklady spojené s prepravou spotrebiteľ. Náklady súvisiace s opravou reklamovaného tovaru po uplynutí záručnej doby znáša v plnom rozsahu spotrebiteľ.
Čl. IV.
Alternatívne riešenie sporov.
Spotrebiteľ má právo žiadať dodávateľa o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, akým dodávateľ vybavil reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že dodávateľ porušil jeho práva. Ak dodávateľ reaguje na takúto žiadosť zamietavo, alebo do 30 dní na takúto žiadosť neodpovie, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia tohto sporu v zmysle Zák. č. 391/2015 Z.z.,
Čl. V.
Záverečné ustanovenia.
1. Dodávateľ týmto reklamačným poriadkom v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona o alternatívnom riešení sporov a iných príslušných právnych predpisov, riadne a včas informuje spotrebiteľa o jeho právach a spôsobe uplatnenia si nárokov zo zodpovednosti za vady tovarov nadobudnutých na základe kúpnej zmluvy od dodávateľa.
2. Dodávateľ si s účinnosťou tohto reklamačného poriadku vyhradzuje právo na akékoľvek zmeny jednotlivých ustanovení pri rešpektovaní príslušných právnych noriem platných pre Slovenskú republiku.
V Poprade, 20.05.2025
Reklamačný formulár na stiahnutie nájdete TU